Disponibilitate:  in 9 zile

Pret:  24,95 LEI

Produs disponibil la cerere: va fi adus în aproximativ 9 zile.

Disponibilitate:  in 9 zile

Pret:  24,95 LEI

Modalitati de transport:
• 14,90 lei - prin Posta Romana (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)
• 14,90 lei - prin Urgent Cargus (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)

Autor(i):

Editura:

Colectia: SERIA DE AUTOR Gheorghe Craciun

Anul aparitiei: 2014

Nr. pagini: 224 pagini

Tip coperta: brosata

ISBN: 9789732330937

Stare: nefolosita (noua)

Categorii: Beletristica, Carte nefolosita, Literatura romaneasca

Descriere

Editie ingrijita de Carmen Musat si Oana Craciun Prefata de Carmen Musat Un nou proiect editorial Cartea Romaneasca, dedicat lui Gheorghe Craciun, unul dintre cei mai importanti scriitori romani contemporani. Seria de autor dedicata scriitorului Gheorghe Craciun reuneste atit lucrari de proza, eseistica, publicistica, teorie si critica literara deja consacrate, cit si volume inedite, ramase in manuscris in arhiva sa. Seria este deschisa de romanul de debut, Acte originale/Copii legalizate (variatiuni pe o tema in contralumina), si de volumul Mecanica fluidului. Acestora li se vor adauga romanele Compunere cu paralele inegale, Frumoasa fara corp si Pupa russa, o editie revizuita a volumelor de publicistica Cu garda deschisa si Reducerea la scara, cartile de eseuri deja publicate, In cautarea referintei si Teatru de operatiuni, precum si alte lucrari inedite (Lentila sferica, Operatii pe carti deschise, Mono-stereo). Vor fi incluse in seria de autor lucrarile sale de teorie si critica literara Aisbergul poeziei moderne, „una dintre cele mai solide si innoitoare carti scrise la noi in ultimele decenii”, in opinia criticului si teoreticianului literar Mircea Martin, si Doi intr-o carte (fara a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu si Mircea Nedelciu. Seria va fi completata de Trupul stie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), de volume de poezie si proza inedite, precum si de corespondenta si interviurile lui Gheorghe Craciun. „Jurnalul este suprema inventie a unei vieti. El cuprinde fapte cintarite in functie de imaginea preexistenta a celui care scrie. Omul nu se poate dezice de sine. Nu cred ca existe zile in care sa poti scrie nimic si sa treci mai departe. E si acesta un mod de a simula o viata care are si golurile ei absolute. Zile cu adevarat de nimic nu exista. Nimicul acesta e un produs al momentului, al unei stari de spirit. Jurnalul e o imagine a spiritului tau raportat la real. Dar el nu inregistreaza realul, ci rezonanta lui in constiinta. O rezonanta indirecta, literaturizata. Pentru ca imediat ce vrei sa o notezi, ai si deformat-o. Jurnalul, un produs al fanteziei tale autobiografice, al felului in care ai vrea sa fii, ar trebui sa te perceapa ceilalti. Fiinta ta intima iti scapa oricum. Si asta incepind de la faptul ca limba ta in care incerci sa-ti aproximezi interioritatea nu este inventia ta.” (Gheorghe Craciun)

Articol
     

Stralucita, dar, nevertheless, o demonstratie. Mecanica fluidului ar fi fost, deci, in contratimp cu vremea sa. Mai mult decit atit, ar fi fost singulara. N-o preceda o traditie si nu se putea sti daca va avea consecinte. Astazi, dupa ce, cu inerente intermitente, i-am parcurs mare parte din opera, dupa ce ne-am familiarizat si cu Frumoasa fara corp, si cu Trupul stie mai mult, liniile de forta trasate la inceput capata greutate, incep sa se intersecteze si sa construiasca figuri regulate (nu doar in plan, ci si in spatiu), intra, altfel spus, intr-un sistem propriu. Pe care Craciun nu s-a multumit sa-l inventeze. L-a si perfectionat, cu o rabdare de care numai marii prozatori sint capabili. Indiferent cind (si cu ce) debuteaza.

Articol
     

In cazul singular al lui Gheorghe Craciun, aceasta aventura trans-mediala a artei se traduce prin incercarea de a produce (nu de a reproduce) materie, materialitate prin semne. De aici continuum-ul foto-desen-scris, marea incercare de a scrie altfel, de a reinventa material scrisul, de a face altceva cu scrisul.

Articol
     

Ca si alte volume, este o carte modulara, multistratificata, in care se regasesc elemente eseistic-teoretizante ce privilegiaza aventura scriiturii si relatia scriitorului cu limbajul smuls din lume, dar si aplicatii in proza ale acestor abordari conceptuale, cititorul putind admira, pe de o parte, inteligenta teoretica, iar pe de alta parte, talentul de prozator cu care Gheorghe Craciun si-a cistigat locul in literatura romana. Gheorghe Craciun a fost omul care i-a impresionat pe cei din jur si prin rabdarea sa, iar ca scriitor si-a pus in cuvinte speranta de a incetini viteza nebuna a lumii in care traim, propriul corp fiind perceput ca drum de la senzatie la lume. Dupa cum marturisea, toate cartile sale se hranesc din biografia sa corporala si mentala, alta decit cea civila, astfel incit transformarea lumii in cuvinte i-a permis cautarea si relevarea fiintei sale autentice, prin proiectarea in texte a alteritatii eului polimorf ce-si cauta identitatea...

Articol
     

Aflam cu acest prilej, ca volumul de debut trebuia sa fie Mecanica fluidului, in fond o carte foarte speciala a lui Gheorghe Craciun. Carte care aglutineaza preocuparile sale teoretice, discursul epic fiind fragmentat de vazul mereu la pinda si de interesul pentru corporalitatea textului. Materia din jur, universul fizic, sint la indemina privirii lui Gheorghe Craciun – care face fotografii acolo unde Nedelciu filmeaza, iar Ioan Grosan, un alt prozator de marca al generatiei, ia peste picior tot ceea ce-i pica in fata ochilor – de unde, printr-o abila metamorfoza, se transforma in text. Textura lumii, textura literaturii. Atrag atentia asupra importantei acestui volum, unic in felul lui, care, citit asa cum trebuie, ar usura accesul la opera unui mare – in termenii avansati de Nicolae Manolescu – prozator roman.