Disponibilitate:  in 9 zile

Pret:  39,95 LEI

Produs disponibil la cerere: va fi adus în aproximativ 9 zile.

Disponibilitate:  in 9 zile

Pret:  39,95 LEI

Modalitati de transport:
• 14,90 lei - prin Posta Romana (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)
• 14,90 lei - prin Urgent Cargus (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)

Autor(i):

Editura:

Colectia: SERIA DE AUTOR Gheorghe Craciun

Anul aparitiei: 2014

Nr. pagini: 416 pagini

Tip coperta: brosata

ISBN: 9789732330920

Stare: nefolosita (noua)

Categorii: Beletristica, Carte nefolosita, Literatura romaneasca

Descriere

Editie ingrijita de Carmen Musat si Oana Craciun

Prefata de Carmen Musat

Un nou proiect editorial Cartea Romaneasca, dedicat lui Gheorghe Craciun, unul dintre cei mai importanti scriitori romani contemporani. Seria de autor dedicata scriitorului Gheorghe Craciun reuneste atit lucrari de proza, eseistica, publicistica, teorie si critica literara deja consacrate, cit si volume inedite, ramase in manuscris in arhiva sa. Seria este deschisa de romanul de debut, Acte originale/Copii legalizate (variatiuni pe o tema in contralumina), si de volumul Mecanica fluidului. Acestora li se vor adauga romanele Compunere cu paralele inegale, Frumoasa fara corp si Pupa russa, o editie revizuita a volumelor de publicistica Cu garda deschisa si Reducerea la scara, cartile de eseuri deja publicate, In cautarea referintei si Teatru de operatiuni, precum si alte lucrari inedite (Lentila sferica, Operatii pe carti deschise, Mono-stereo). Vor fi incluse in seria de autor lucrarile sale de teorie si critica literara Aisbergul poeziei moderne, „una dintre cele mai solide si innoitoare carti scrise la noi in ultimele decenii”, in opinia criticului si teoreticianului literar Mircea Martin, si Doi intr-o carte (fara a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu si Mircea Nedelciu. Seria va fi completata de Trupul stie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), de volume de poezie si proza inedite, precum si de corespondenta si interviurile lui Gheorghe Craciun. „Nu este un roman, e un text construit in modul cel mai simplu care nu face altceva decit sa urmareasca aparitia si disparitia cronologica a evenimentelor, e un fel de jurnal care iata continua sa se constituie in directa legatura cu existenta ei de unic deocamdata cititor al meu sub directa influenta a pasiunii mele care nu are nevoie de scrisori de dragoste care refuza ideea unui epistolariu si care vrind-nevrind se literaturizeaza sub ochii nostri uimiti, caci totusi ce avem de pierdut? Nu evit adevarul insa aceste note sint o recuperare a unui inceput pe care si asa l-am aminat prea mult. De aceea revin si-mi amintesc din nou ziua aceea care era o zi de toamna calda somnoroasa, usor de imbrobodit intr-o sumedenie de adjective familiare pe gustul celor ce prefera atmosfera si refuza contactul cu simpla relatare a unor fapte pure.” (Gheorghe Craciun)
Articol
     

Seductia pe care Craciun o incearca acum este mai degraba una de ordin didactic. Am putea numi scriitura de fata o proza detasat-empirica, o proza a lui „a se observa”, a carei miza nu este catharsisul nud, lipsit de un fundament teoretic predeterminat, ci tocmai relevarea pas cu pas a rotitelor zimtate ce pun in miscare universul fictional. Textul se imbina cu metatextul pina cind nu mai reusim sa distingem care este „actul original” si care este „copia legalizata”. Totusi, romanul lui Gheorghe Craciun, chiar daca risca sa-si sfideze cititorii mult prea orgoliosi pentru a putea crede intr-un narator textual-didactic, este un proiect admirabil, prin care lectorii isi pot deconspira pierderea propriei inocente, in calitate de iubitori de literatura.

Articol
     

Acte originale... poate ocupa, in schimb, pozitii decisiv experimentale, de la pariu stilistic la scenariu metatextual de literaturizare a vietii, in afara conventiilor literaturii. (...) Preferind sa scrie proza, si nu filosofie de limbaj, autorul reflecteaza in scris asupra textului ce se construieste sub ochii lui, sub mina lui, inregistrind acest proces cu o camera de perspectiva. Apoi deruleaza imaginile, se priveste lucrind si, din nou, scrie despre aceasta postura, luindu-l ca martor in mod fatis pe lector in constructia acestei complicate masinarii. Mai mult, fara un umor debordant, intuieste totusi jucaus nevoile cititorului si modifica filmul acestei „autobiografii fictional-textuale”, operind demiurgic asupra trecutului, respectiv asupra inceputului sau sfirsitului naratiunii. Mesajul este fara echivoc: delimitarea fata de text, detasarea de personaje, dedublarea in scop „stiintific”. Observatia. Spectator alaturi de cititor, Craciun ofera subtil uneori, ostentativ pina la ironie alteori chei de lectura.

Articol
     

O proza elaborata, experimentala, profund originala, exista si in acest roman al lui Gheorghe Craciun, de luat in considerare in reevaluarea sa ca unul dintre prozatorii de virf al generatiei sale.

Articol
     

Intr-o astfel de situare, primele doua carti ale lui Gheorghe Craciun, ce constituie debutul unei serii de opere, ar ramine si ele ca reprezentative pentru un autor – ca si Aisbergul poeziei moderne, studiu temeinic, de neocolit intr-un viitor incert – care, fara sa socheze la debut, a adunat prestigiu si notorietate prin ani. Acte originale/Copii legalizate. Variatiuni pe o tema in contralumina (Editura Cartea Romaneasca, 2014) si Mecanica fluidului. Culegere de lectii introductive, cu exemple, definitii, intrebari si 36 de figuri incluse in text (Editura Cartea Romaneasca, 2014, ambele volume beneficiind de cite o prefata semnata de Carmen Musat, editia fiind ingrijita de Carmen Musat si Oana Craciun, fiica prozatorului si gestionara a arhivei Craciun). Multe informatii utile si comentarii pertinente se gasesc in cele doua bine-venite prefete.