Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 24,00 LEI
Autor(i): Bernard Lehembre
Editura: Pro Editura
Anul apariției: 2008
ISBN: 978-973-145-069-8
Categorii: Biografii - Memorialistică, Beletristică și critică, Arta / Cultura, Sculptura, Arte plastice, Artă și Fotografie
Camille Claudel şi Auguste Rodin • două spirite neliniştite, două genii ale sculpturii… Soarta a vrut ca cei doi să se întâlnească… Camille descoperă foarte curând că maestrul Rodin nu-i este indiferent, iar Rodin „sculptorul bărbos“, simte, la rândul său că înflorea în preajma tinerei sale asistente. El, autodidactul, care nu învăţase arta la şcoală, chiar suferea de un complex de inferioritate în preajma tinerei Camille, o persoană atât de cultivată.
Camille Claudel şi Auguste Rodin au avut o relaţie personală şi profesională profundă, în perioada 1883-1898, interval în care s-au inspirat şi influenţat reciproc. între cei doi artişti a existat de-a lungul anilor un dialog excepţional care a ilustrat faptul că iubirea dintre cei doi a fost şi o sursă de inspiraţie artistică. La apogeul carierei sale, Rodin era considerat în Europa şi Statele Unite cel mai mare sculptor de la Michelangelo. Sculpturile sale cu accente dramatice, stilul inovator şi accentul pus pe mişcare, expresie şi evocarea spiritului erau admirate şi căutate de colecţionari. Rodin avea 41 de ani şi atinsese în sfârşit succesul de critică şi public pe care şi-l dorea.
în 1882 o întâlneşte pe Camille Claudel, atunci în vârstă de doar 17 ani. Camille avea un talent nativ în sculptură, în ciuda vârstei fragede, iar artistul consacrat Rodin, impresionat de talentul şi frumuseţea artistei, a angajat-o ca asistentă pentru a-l ajuta la realizarea primei comenzi venite din partea statului francez, intitulată "Porţile Iadului". Hotărâtă şi ambiţioasă, Claudel a acceptat imediat, decisă să înveţe cât mai mult de la artistul pe care îl considera un adevărat geniu. în timpul orelor lungi petrecute împreună, lucrând în atelierul lui Rodin, cei doi artişti s-au apropiat tot mai mult, ajungând la o legătură amoroasă puternică, alimentată de pasiunea comună pentru sculptură.
Lucrările realizate în această perioadă fericită reflectă inspiraţia derivată din admiraţia şi iubirea dintre cei doi, sentimente care le vor influenţa creaţia pe tot parcursul carierei. Deşi această influenţă reciprocă a durat, relaţia furtunoasă a celor doi nu a rezistat, iar la începutul anilor 1890 cei doi au început să se distanţeze până la despărţirea finală.
Dar cum a putut să se destrame o relaţie între doi artişti cu atât de multe puncte comune? Rodin se bucura de admiraţia criticilor şi a publicului din întreaga lume, cunoştea numeroşi artişti şi era o figură extrem de influentă în lumea artistică. Criticii se obişnuiseră deja să privească lucrările realizate de Camille ca aparţinându-i unei studente a lui Rodin, comparându-i în permanenţă sculpturile cu cele ale maestrului. Mai mult, impresia generală era că artista nu face decât să-l imite pe Rodin. Rănită de aceste afirmaţii, Camille a început să se distanţeze de Rodin tot mai mult, reproşându-i că nu îi permite să se exprime ca artist. în afara comparaţiei cu Rodin, Camille se confrunta şi cu prejudecăţile epocii privind femeile care doreau să se impună în artă - în special în privinţa celor care alegeau sculptura. Un alt obstacol în povestea de dragoste a celor doi a fost relaţia lui Rodin cu vechea prietenă şi fost model Rose Beuret. Deşi foarte îndrăgostit de Camille, Rodin nu a părăsit-o pe Rose, alături de care trăise aproape un sfert de secol. Refuzul lui Rodin de a pune capăt acestei prietenii a stârnit furia tinerei Camillei. Geloasă, frustrată şi furioasă, ea a rupt definitiv legătura cu Rodin. După despărţire, vieţile celor doi au urmat direcţii diferite. Cariera lui Rodin a ajuns la apogeu, fiind considerat cel mai mare artist al lumii. Rodin, în pofida despărţirii, a continuat să o sprijine pe Camille atât prin intervenţii în presă cât şi financiar, deseori recomandând lucrările fostei iubite colecţionarilor şi galeriilor. în schimb, Camille Claudel s-a retras în singurătate. Din cauza despărţirii de maestru, în scurt timp s-a îmbolnăvit, fiind internată în 1913 într-un sanatoriu, unde şi-a petrecut ultimii treizeci de ani de viaţă. O poveste de dragoste adevărată, dar tragică.
Comandă online Camille Claudel - Auguste Rodin la 24,00 lei scrisă de Bernard Lehembre, tiparită la editura Pro Editura în anul 2008. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Camille Claudel - Auguste Rodin nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Pe scurt despre sculptura
Meridiane
Adina Nanu
48 pagini
An: 1966
Western European Sculpture, from Soviet Museums - 15th and 16th centuries
Aurora Art Publishers
263 pagini
An: 1988
Stilul romanic
Meridiane
Virgil Vatasianu
40 pagini
An: 1961
Sculptura statuara romineasca
Editura de Stat pentru Literatura si Arta
G. Oprescu
194 pagini
An: 1954
Sfintul din Montparnasse
Dacia
Peter Neagoe
286 pagini
An: 1977
Marturii despre Luchian
Meridiane
280 pagini
An: 1966
Virgil Carianopol (1908-1984)
Didactica si Pedagogica
Dumitru Botar
248 pagini
An: 1997
Patru ani de decanat (2015-2019) Panegirice, cuvantari, decizii si articole
Sitech
Lucian Bernd Sauleanu
208 pagini
An: 2019
Zece povesti ale Renasterii
Meridiane
Iulia Statica
148 pagini
An: 2005
Leonardo da Vinci
Meridiane
Antonina Vallentin
280 pagini
An: 1968
Leonardo da Vinci
Meridiane
Victor Ieronim Stoichiţă
56 pagini
An: 1994
Renato Guttuso
Meridiane
Richard Hiepe
16 pagini
An: 1966
Istoria artei, Volumul al III-lea, Arta Renasterii
Meridiane
Elie Faure
414 pagini
An: 1970
Le Musee Russe - Peinture
Aurore - Leningrad
Nicolas Novoouspenski
An: 1984
Gosudarstvennaia Tretiakovskaia Galereia (1961)
Moskva
60 pagini
An: 1961